onsdag 25. desember 2013

Julefeiring i Karibien

Etter mye diggedarier frem og tilbake, har mannskapet bestemt seg for å feire jul i Karibien. Nærmere bestemt ombord i S/Y Morgengry, som i disse dager er i ferd med å avslutte sin deltagelse i ARC regattaen. Sammen med eierne og skipperne Gry&Bård, har skipperen ombord i Spurs, denne høsten seilt som mannskapet til Morgengry fra Las Palmas til Karibien.
Det har ikke vært så mye kontakt med dem underveis, visstnok pga store mengder sjø som snek seg inn i salongen. Men alt dette som har sjedd underveis, skal jeg komme tilbake med etterhvert som jeg får tak i historiene. For det er jeg sikker på, det blir mye historiefortellinger denne julen :-)
Og nå sitter jeg altså i Paris på et heller kjedelig hotellrom, langt fra alt. Det er bare Orly flyplass som er i nærheten. Her skal jeg bli til i morgen, for da reiser jeg videre til St Lucia. Ikke gidder jeg å gjøre byen heller. Skal bare sitte her og se på Fransk fjernsyn. For alt er jo på fransk. Og enda så lite jeg ønsker å innrømme det, så har jeg hatt et par år med fransk på videregående. Men helt ærlig så kan jeg ikke det spøtt! Helt blank. Og det fikk jeg skikkelig erfart i dag når jeg skulle avgårde til hotellet. Franskmenn liker ikke å snakke engelsk. Gu så vanskelig det er å kommunisere på to ulike språk. Jeg skulle nemlig finne shuttelbussen til hotellet, så det skulle gå greit. Men etter å ha snakket med en hyggelig dame i Infokiosken, sendte hun meg avgårde til en utgang som var stengt. Jeg prøvde meg med mange bussjåfører, men ingen skulle til "mitt" hotell. Hiltonbussen var sikkert innom 10 ganger i løpet av den tiden jeg ventet. For det gikk nesten 2 timer i venting. Og da hadde jeg vært innom drosjekøen også. Men neida. Ingen drosjer kjørte til hotellene rundt flyplassen. De hadde alle egne drosjer. Så da bar det inn til Infokiosken igjen og damen beklaget og forvisset meg om at jeg skulle gå til en anne utgang, for det var der de kom nå. Sorry, sorry, sorry. Den 4. gangen en sånn liten buss stoppet og jeg dro opp lappen med hotellnavnet på, fikk jeg mange fine franske ord tilbake. Han syns nok damen oppførte seg litt senilt. Men omsider kom den rette bilen. Og han hadde selvsagt hatt sin velfortjente lunsjpause. Derfor måtte jeg vente så lenge. Og det var bare meg som skulle hit.
Og derfor sitter jeg nå her i Paris på et heller kjedelig hotellrom. Og her skal jeg tilbringe hele kvelden. Har slengt meg på senga med strikketøy, ny bok og PC. Ingen skal få meg herfra. I morgen har jeg bestilt skyss i tide og skal ha en solid frokost før jeg drar. Tenk at det går an i disse førjulstider å ikke stresse med forberedelser til både ditt og datt. Men helt ærlig så har jeg jo gjort det meste som jeg pleier å gjøre. Er bare ferdig lenge før jul. Derfor bok og strikkketøy nå. Kan anbefales :-) Paris by night får bli en annen kveld. For utrolig nok så kostet billetten meg fra Bergen til Paris hele 299 kr. Så det går vel an å gjøre det en gang til? Et tips er forresten å sjekke avreise fra Paris hvis du skal til Karibien. Jeg fikk billetter under halve prisen sammenlignet med avreise fra London. Det kan me lika!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar