onsdag 25. juni 2014

Kekova Roads- Rolemos Buku

 Ende(i)liiiiig! Vi kom oss avgårde. I første omgang for å teste om alt er i orden med båten. Etter å ha fått laget en ny del til varmeveksleren, made in Tyrkia, seiler Spurs igjen som en svane :-) Det tok litt tid før alt var på plass. Men ingen ting er så galt at det ikke er godt for noe. Og denne gangen var dette noe, at vi er blitt skikkelig kjent med mange flotte båtnaboer i Marinaen. Seilere fra Skottland, England, Tyrkia og Australia. Og vi har delt mange gode historier. Og mannskapet har en liten mistanke om at skipperen er veldig fornøyd med at han har fått sett mange vm-kamper :-)
Vi har fått anbefalt et område som heter Kekova Roads. Det er en 4 mil lang øy, som på en måte lager et godt skjul for område innenfor. Nesten som en fjord. Og vårt første mål var bukten Rolemos Buku. En ting er helt sikkert. Mannskapet som er så forferdelig dårlig på å huske navn, kommer sikkert aldri til å huske disse navnene. Jeg legger meg helt flat. Men skal selvfølgelig trene. Innerst i bukten befant det seg 2 restauranter med brygge utenfor begge to. Vi hadde bestemt oss for å ligge på anker. Så da de stod på land og viftet som gale for å få oss som kunder, måtte bare mannskapet vifte tilbake. Sorry! Denne gang blir vi ikke gjester.  Og det blåste friskt når vi ankom. ca 20 knop. Men i det solen gikk ned, forsvant også vinden. Vi hadde oss et bad. Sjøen var bare 22 grader. Og etter nærmere øyesyn, syns vi også det var vel mye rusk som fløt rundt. Vi er nok litt bortskjemte på fine plasser og fin sjø, så dette var ikke det beste vi har opplevd.                        
Men vi hadde besøk av mange skilpadder.



2 kommentarer:

  1. Hei, på dere! Jeg tror nesten at skildpadder er blitt mitt yndlingsdyr! De er nå utrolig sjarmerende?!!! :-) Så fint å høre at dere har kommet dere avgårde, på seilas og at ankeret er i bruk igjen!! Vi satser på 2-3 dager på anker og så er det marina igjen..., men shopping :-) Er det vodafone i Tyrkia? Klem fra oss!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann til dere også! Da prøver jeg igjen med å svare dere. Utrolig irriterende nett av og til. Det bare forsvinner, og så må jeg skrive alt på nytt. Skipperen sier jeg må tenke på blodtrykket :-) Men mitt er vanligvis så lavt at etter noen minutter på Tyrkisk nett, er det sikkert på normalt nivå :-) Vi har ikke sjekket ut vodafone enda, men de anbefaler egentlig Turkcell. Nå har vi benyttet kafeer og slike nett. Kjekt å følge dere. Skulle gjerne truffet dere før oktober, men tiden flyr, så plutselig er vi der :-) Klem

      Slett