Og nå så det ut som om vi var kommet til kaninørenes hjemland. Lurer på om de har noe inni disse kulene, eller er de tomme. Skipperen sier at mannskapet må slutte å være så misunnelig på disse ørene, for det er veldig viktig med slikt utstyr. Han prøver seg med mange forklaringer om nødvendigheten, men mannskapet er fortsatt skeptisk. De hadde jo mange slike ører de i den båten som hadde kurs rett mot vår hekk, og skipperen måtte styre manuelt unna for ikke å bli "kjørt" ned bakfra. Hva hjelper det med all slags dubbeditter om folkene ikke følger med? Men Athen ble unnagjort på noen timer, og alle var fornøyd. Alle er enige om at Athen sikkert er bedre i litt kaldere dager. I hvertfall for oss nordboere. Vi gleder oss igjen til å innta de greske øyer. Poros er neste mål !
Denne bloggen handler mest om reiser. S/Y Spurs er en First 45F5 og er en 1990 modell. Båten er 13,9 m lang og 4,25m bred.Den har 3 lugarer og 2 bad. Skipper er Johnny Alkholt og mannskapet er Marit. Etter mange års seiling i nordiske farvann, ble det i 2008, tatt en beslutning om å prøve nye og varmere farvann: Middelhavet og Adriaterhavet. Og eventyret tok til. Og fortsatt er vi betatt av sjøen, menneskene og kulturene vi møter.
lørdag 29. juni 2013
Athen
Og nå så det ut som om vi var kommet til kaninørenes hjemland. Lurer på om de har noe inni disse kulene, eller er de tomme. Skipperen sier at mannskapet må slutte å være så misunnelig på disse ørene, for det er veldig viktig med slikt utstyr. Han prøver seg med mange forklaringer om nødvendigheten, men mannskapet er fortsatt skeptisk. De hadde jo mange slike ører de i den båten som hadde kurs rett mot vår hekk, og skipperen måtte styre manuelt unna for ikke å bli "kjørt" ned bakfra. Hva hjelper det med all slags dubbeditter om folkene ikke følger med? Men Athen ble unnagjort på noen timer, og alle var fornøyd. Alle er enige om at Athen sikkert er bedre i litt kaldere dager. I hvertfall for oss nordboere. Vi gleder oss igjen til å innta de greske øyer. Poros er neste mål !
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar